بانک اطلاعاتی شهرداری قشم

جزیره قشم از جزایر کم نظیر خاورمیانه وخلیج فارس محسوب می باشد.زیبایی های جغرافیایی نظیر دره ستارگان، دره شور، تنگ چاهکوه، جنگل های حرا، غارهای نمکی در کنار آثار تاریخی نظیر غارهای خربس،قلعه پرتغالی ها، شهر تاریخی باسعیدو، چاه های طلا، قلعه نادری و غیره، آن هم در فواصل مشخص از این جزیره ، مکانی منحصر به فرد ساخته است که هر گردشگری را به سمت و سوی خود جذب می کنند. ساختار زمین شناسی، دریا و انسان در کنار همدیگر از این بزرگترین جزیره خلیج فارس در گستره زمان مکانی جذاب و دوست داشتنی ساخته است و به همین دلیل نیز این جزیره در طول تاریخ همواره مورد توجه شاهان ایرانی، کشورهای اروپایی، سیاحان داخلی و خارجی که از خود آثاری به جا گذاشتند، بوده است.

این جزیره از جمله مکان های بوده است که در ابتدای کشف نفت در ایران، از جمله مکان هایی بوده است که پیش از قرار داد دارسی، قراردادهای نفتی برای کشف نفت در آن منعقد شد. هر چند کشف نفت در آن زمان در این جزیره صورت نگرفت، اما مهندسان زمین شناسی در دوره قاجار به خوبی پی برده بودند که در این جزیره نفت و گاز وجود دارد و در نهایت هم مخازن نفتی و گازی گورزین کنونی در همان مناطق عنوان شده کشف گردید و در حال حاضر استخراج از آن صورت می گیرد. جزیره قشم از جمله نخستین مکان هایی بوده است که اسلام به صلح وارد این جزیره شده است. مسجد و مقبره شیخ برخ در روستای کوشه نشان از این مهم دارد. بحث در مورد ژئوپارک، و بررسی مکان های متعدد آن هم از این امر مستثنی نیست. در حال حاضر صنعت توریسم پر درآمدترین و کم خطر ترین صنعت دنیاست و جزیره قشم و ژئوپارک این جزیره نیز بیشترین جذابیت را برای گردشگران داخلی و خارجی دارد. در ژئوپارک جزیره قشم آثار تاریخی نظیر بنگله در نزدیکی غار نمکی نیز وجود دارد که بر اساس ساختار ساختمان های موجود، قدمت آن ها به دوره قاجار می رسد و شباهت هایی بین این آثار و آثار انگلیسی ها در بندر باسعیدو دارد .

طبق تحقیقات محلی و میدانی به نظر می رسد در گذشته بسیاری از کارهای شهردار کنونی و مجموعه شهرداری در قشم را کدخدای آن زمان قشم انجام می داد. کارهایی که کدخدا انجام می داد همه کارهایی بود که با اقتصاد و سیاست، و بهداشت و سلامت آن مکان در ارتباط بود. از جمله مهمترین وظایف کدخدا حفظ و پا کیزگی محیط زیست و شهر بود و پاکیزگی سواحل دریا در هر روستا و شهر را نیز بر عهده داشت و افراد آن محل کدخدا را در این موارد یاری می دادند . به مرور انجمن ده در قشم شکل گرفت و این انجمن توسط مردم انتخاب می شدند و جای کدخدا را در وظایف شهرداری گرفتند و به مرور شورای شهر جای انجمن شهر یا ده را گرفت. تفاوت اصلی و بنیادی بین وظایف و نقش کدخداها ، انجمن ها و شوراهای شهری و روستایی در قشم و دیگر جاها این بود که کدخداها امور شهری و روستایی و وظایف کنونی شهرداری را از جمله در قشم طبق رسم و آداب و رسوم قدیمی و مرسوم در آن مکان ها اجرا می کردند و کمتر پاسخگو به نظام رسمی و دولت بودند و سلیقه و تلقی آن ها از امور کدخدایی نقشی اساسی در انجام وظیفه آن ها داشت . با وجود این تاسیس شهرداری شهر قشم در جزیره قشم دارای قدمت طولانی می باشد. تاسیس شهرداری قشم در سال ۱۳۳۹ شمسی پس از انتخابات و روی کار آمدن انجمن شهر قشم به ریاست حاج احمد ایمانی و عضویت آقایان شیخ محمد صالح اسماعیلی، ناخدا اسماعیل مشموم خنجی زاده، شعیب سروری و حسن صالحی تشیکل شد وآقای عبدالرحمن ناظمی به سمت اولین شهردار قشم انتخاب شد . او تا سال ۱۳۵۲ شمسی شهردار قشم بود و پس از آن بخشداران وقت ، سرپرستی شهرداری را تا سال ۱۳۵۴ بر عهده داشتند .

ردیفنام و نام خانوادگیتحصیلاتتاریخ تولدمدت خدمتسمت
۱عبدالرحمن ناظمیدیپلم۱۳۰۷۹ سالشهردار
۲داریوش افراسیابیدیپلم۱۳۱۹۳ ماهسرپرست
۳سید محمد حسینیدیپلم۱۳۲۰۱۴ ماهسرپرست
۴محمد قدسدیپلم۱۳۱۹۴ سالسرپرست
۵محمد علی کمالیاندیپلم۱۳۱۴۱۰ ماهسرپرست
۶محمد رشاد صابریفوق دیپلم۱۳۲۵۱ سالشهردار
۷محمد رفیع پور مولویفوق دیپلم۱۳۳۰۴سالشهردار
۸حمزء رهگشاکارشناس—–۱۷ ماهشهردار
۹محمد عقیل مدنیپایان ابتدایی۱۳۱۰۱ ماهسرپرست
۱۰جلال دهقاندیپلم—–۱۴ ماهشهردار
۱۱عبدالجواد ناظمیدیپلم——۵سال و ۶ ماهشهردار
۱۲جلال دهقاندیپلم——۳سال و ۲ ماهشهردار
۱۳نعمت ا… پیرمرادریدیپلم۱۳۲۲۶ ماهشهردار
۱۴محمد حسن ملکفوق دیپلم——۱سال و ۳ ماهشهردار
۱۵عبدالکریم فضلعلیکارشناس——۲سال و ۸ ماهشهردار
۱۶جلیل شمشیری میلانیکارشناس۱۳۲۵۱ سال و ۴ ماهشهردار
۱۷احمد سمالی زاده قشمیپایان دوره ابتدایی۱۳۲۴۳ ماهسرپرست
۱۸علی بازماندگان قشمیکارشناس۱۳۴۹۴ سالشهردار
۱۹نادر صالحیدیپلم۱۳۴۹۳ ماهسرپرست
۲۰حسین فینیکارشناس۱۳۵۲۴ سالشهردار
۲۱علی بازماندگان قشمیکارشناس۱۳۴۹۶ سالشهردار
۲۲تراب ذاکری قشمیکارشناس ارشد مدیریت اجرایی و بازار یابی۱۳۶۲۷ ماهشهردار
۲۳احمد رحیمی هلریکارشناس مدیریت بازرگانی۱۳۵۳۳ ماهسرپرست
۲۴ابراهیم رستم گورانیکارشناس ارشد جغرافیا(برنامه ریزی شهری).۱۳۶۱۹ ماهشهردار
۲۵محمد مسطوری قشمیکارشناس مدیریت بازرگانی۱۳۵۴۱ سال و ۵ماهشهردار
۲۶احمد رحیمی هلریکارشناس مدیریت بازرگانی۱۳۵۳۲ سال و ۳ ماهشهردار
۲۷محمد محمدیکارشناس مهندسی عمران۱۳۴۸۲ ماهسرپرست
۲۸سیدمسعود آل عباییکارشناسی۱۳۶۵در حال خدمتشهردار

 

واحد سازمانیسمتنام و نام خانوادگیتصویرشرح وظایف
مدیریتشهردار قشمدکتر میردادیدکتر-میردادی-شهردار-قشم-768x512-1.jpg
مدیریترئیس دفترمعصومه حاجتی
مدیریتمسئول پیگیریمحمد محمدی
حراستمسئول حراستنیما زمانیوظایف و اهداف حراست حراست پشتوانه ای محکم برای سلامت جامعه اداری وظیفه اصلی حراست،مواظبت از سلامت سازمان است.چرا که هر سازمانی جهت نیل به اهداف خود به سلامت درونی و بیرونی نیاز دارد.از آنجا که سلامت هر سازمان همواره در معرض آلودگی ها و تهدید های درونی و نفوذی است،برای حفظ سلامت و پیشگیری از آلودگی ها نیازمند برنامه ای هستیم که با دقت زیاد اولاً:از فوذ آفت ها به داخل سازمان جلوگیری کند.ثانیاً:با تشخیص و شناخت آفت های درونی،زمینه های علاج به موقع و سلامت سازمان را فراهم سازد. بنابراین حضور حراست در عرصه فرآیند های سازمانی،همواره در جهت دستیابی به دو هدف عمده زیر است: ۱- هدف کلان و راهبردی:حفظ و ارتقای توان حفاظتی و امنیتی سازمان به منظور پیش برد اهداف سازمان. ۲- اهداف عملیاتی:همراهی و مساعدت مدیران با ارائه مشورت های موثر و اطلاع رسانی به موقع،اعمال نظارت ها و انجام اقدام های موثر جهت حفاظت همه جانبه از ایمنی و سلامت منابع سازمان. وظایف مدیریت حراست برای رسیدن به اهداف ۱- اطلاع رسانی به موقع از وضعیت مجموعه به مراجع ذیصلاح. ۲- حفاظت از اماکن،تأسیسات و تجهیزات. ۳- حفاظت از اسناد. ۴- حفاظت از کارکنان. ۵- انجام مأموریتهای محوله. حراست به عنوان مشاور مدیریت:حراست بعنوان چشم مدیر در سازمان و با توجه به اشراف اطلاعاتی که به مجموعه دارد می توتند مشاور خوبی برای مدیریت محسوب شود.البته بسیار روشن است که مسئولین حراست،زمانی می توانند در این خصوص موفق باشند که از علم،تخصص،درایت و روشن بینی خوبی برخوردار باشند. حفاظت از پرسنل:وظیفه نیروی انسانی،رسیدن به اهداف سازمانی است ولی وظیفه حراست ها حفظ سلامت نیروی انسانی است.احقاق حقوق کارمندان:از نظر علم مدیریت،سازمانی می تواند موفق و پویا و پیش رو باشد که کارکنانی با انگیزه و راضی داشته باشد،زیرا از کارمند و یا کارگر ناراضی،خلاقیت و ابتکار بوجود نمی آید.بنابراین می بایست به منشأ نارضایتی های کارکنان توجه نموده و چنانچه این نارضایتی ها ناشی از سوءمدیریت مدیر مجموعه باشد نسبت به توجیه مدیریت و اصلاح روش آن اقدام کند.بدیهی است حراست می تواند از این طریق،خدمات قابل توجهی به مدیریت،کارکنان مجموعه و در کل به نظام مفهومی اسلامی ارائه نماید.احقاق حقوق ارباب رجوع:یکی از دلایل تأسیس ادارات ،سازمانها و ارگانها،ارائه خدمات به مردم می باشد و از طرف دیگر توجه و دقت در رضایتمندی ارباب رجوع.شایسته سالاری(کمک به انتصاب افراد شایسته):طبق قانون انتصاب مسئولین به پست های حساس و مسئولین بخش های مختلف اداری باید پس از تعیین صلاحیت حراست دستگاه صورت گیرد. نقش حراست در پیش گیری از وقوع تخلف ها سه نقش اصلی حراست به منظور پیشگیری از وقوع تخلف ها در سازمان به شرح زیر می باشد: ۱- نقش هشدار دهنده یا پیشگیری کننده. ۲- نقش اصلاح کننده یا درمان کننده. ۳- نقش جدا کننده از مجموعه. این وظیفه خطیر از جهاتی شبیه به نهادهای بهداشتی درمانی است چنانچه این در ابتدا سعی بر آن دارد که ابتدا از هر آلودگی و بیماری پیشگیری نماید و در مرحله بعد اگر احتمالاً کسی آلوده شد او را درمان نماید و در نهایت اگر دو روش قبلی موثر واقع نشد او را همچون یک عضو مرده و فاسد شده بدن از سیستم جدا کرده و دور بیاندازد،چنین نقشی را حراست در سازمان ایفاد می کند.حراست در هر سازمان با پیش بینی نوع تخلف هاو جرایمی که ممکن است در آن سازمان به وقوع به پیوندد سعی می کند به احاء مختلف،چشم و گوش کارکنان آن سازمان را به روی دام ها و کمین های سر راه گشوده و آنها را هوشیار و آگاه سازد. با این کارها: اولاً- جلوی خسارت های احتمالی که مسلماً هزینه های سنگینی برای سیستم در بر خواهد داشت گرفته می شود. ثانیاً- به این وسیله جلوی انتشار تخلف ها و انحراف ها در بین کارکنان گرفته می شود. حفظ سلامت مدیریت به معنای یک جایگاه حاکمیتی در خدمت سازمان و مجموعه حفظ سلامت مدیریت به معنای یک جایگاه حاکمیتی در خدمت سیستم یکی از مصادیق به خطر افتادن سلامت یک مدیریت،مدیر ضعیف در یک مجموعه می باشد که اینگونه مدیران خود موجب بروز فساد اداری می شوند.این مدیران به دلیل عدم اشراف بر مسائل سازمان و همچنین عدم توانایی در هدایت و کنترل،خود به خود مشکل ساز خواهند بود. برخی از ویژگی های مدیران ضعیف عبارت است از: – کم تجربه بودن. – قدرت اندیشی و اقتدار طلبی:در برابر مدیران بالاتر از خود مطیع و در برابر پرسنل پایین تر انعطاف ناپذیر هستند. – چند پیشگی:گرفتن پست ها و مسئولیت های مختلف بدون توانایی انجام وظایف محوله(صرفاً جهت دریافت حقوق کلان و یا اهداف سیاسی) -فقدان اقتدار،مشروعیت و مقبولیت نزد پرسنل و ارباب رجوع. -عدم انطباق تحصیلات و شغل:مدیرانی که رشته تخصصی آنها هیچ سنخیتی با شغل و یا مسئولیت های محولهآنها ندارد. – فقدان اختیارات و قدرت کافی:عدم واگذاری اختیارات کافی از سوی سطوح بالاتر سازمان به مدیران میانی و یا عملیاتی. -فرد گرائی و خود محوری:عدم مشارکت سایر پرسنل در تصمیم گیری های سازمانی. – رابطه گرائی:واگذاری مسئولیت های مهم به دوستان و آشنایان و یا افراد سفارشی بدون توجه به توانایی و کارایی آنها. – وامدار بودن به دیگران. v جلوگیری از بروز انواع فساد اداری جلوگیری از بروز انواع فساد اداری مفهوم کلی فساد اداری از دیدگاه سازمان مدیریت و برنامه ریزی: عبارت است از اقدام های مأموران دولتی با هدف انتفاع و بهره برداری برای خود و یا اشخاص دیگر و یا در قبال دریافت مال خود و یا اشخاص دیگر که از راههای زیر انجام می پذیرد: – نقض قوانین ومقررات اداری. – تغییر و تفسیر قوانین و مقررات و ضوابط اداری. – تغییر در قوانین و مقررات اداری. – خودداری،کند کاری یا کوتاهی در انجام وظایف قانونی در قبال ارباب رجوع. – تسهیل و یا تسریع غیر عادی در انجام کار برای اشخاص معین در مقایسه با دیگران. انواع فساد: الف:فساد خرد وکلان: فساد کلان، فسادی است که توسط مقام های مافوق اداری به صورت باندی و با ارقام قابل توجه صورت گرفته و بیشتر جنبه فساد سیاسی یا حاکمیتی دارد. فساد خرد،فسادی است که توسط کارکنان جزء صورت می گیرد. ب:فساد سازمان یافته فساد فردی: در فساد سازمان یافته وجه(رشوه)مورد نیاز و دریافت کننده در سیستم اداری مشخص است و پرداخت وجه انجام کار را تضمین می کند. در فساد فردی پایه به چند مأمور دولتی مبالغی پرداخت شود و ضمانتی هم برای اجرای قطعی خواسته رشوه دهنده نیست. ج:فساد قاعده مند و فساد غالب: فساد قاعده مند،فسادی است که احتمال کشف و مجازات در آن کاهش و انگیزه های فساد افزایش می یابد.فساد غالب،فسادی است که سراسر دستگاههای دولتی را فرا گرفته باشد. ریشه یابی برخی عوامل سازمانی در ترویج فساد: ۱- عدم وجود شفافیت و پاسخگویی در فعالیت های نظام اداری:هر چه در یک سیستم باز،عدم شفافیت و پاسخگویی نسبت به ارباب رجوع و کل مجموعه و خصوصاً به سیستم های نظارتی بیشتر باشد به همان تناسبفساد اداری افزایش خواهد یافت و بالعکس هر چه ضریب پاسخگویی در یک سیستم بیشتر باشد فساد اداری کمتری در آن سازمان جریان خواهد داشت.البته باید توجه داشت که این مهم در سطوح عالی سازمان از اهمیت بیشتری برخوردار می باشد و هر چه مدیران عالی بیشتر به این موضوع متعهد و ملتزم باشند سطوح میانی و اجرایی نسبت به سازمان و ارباب رجوع و حتی مافوق های خود پاسخگو تر خواهند بود. ۲- اعطای اختیارات بیش از حد به مدیران:در بعضی از سیستم ها دیده می شود که مدیری هم مسئول اجرایی امورات در سیستم بوده و هم وظیفه نظارت و بازرسی را بعهده دارد و این مسأله سبب فقدان شفافیت و عدم پاسخگویی صحیح در آن سازمان شده است. ۳- عدم ثبات در مدیریت:وقتی که مدیر جایگاه خود را متزلزل دید این مسأله سبب کاهش انگیزه وی نسبت به امور محوله به وی خواهد شد.کاهش انگیزه کاری سبب به وجود آمدن فساد اداری خواهد شد. ۴- عدم وجود امنیت شغلی برای کارکنان. ۵- نارسایی،پیچیدگی،تناقض و ابهام در قوانین و مقررات اداری. ۶- عدم وجود نظام شایسته سالاری در عزل و نصب ها:یکی از مهمترین عوامل بروز فساد اداری از لحاظ رفتار سازمانی،نبود فضای شایسته سالاری در منصب های سازمانی است. ۷- ناکارآمدی و ضعف نظام اداری. ۸- بی کفایتی حرفه ای کارکنان. ۹- باند بازی. ۱۰- عدم وجود نظام های صحیح انگیزشی و تشویق و تنبیه در اداره ها. ۱۱- ضعف دانش و تخصص مدیران.
امور اداریمسئول امور اداریمهدیه خادمی پیوست کردن پرونده ها با سوابق مربوط به نامه ها طبق دستور. صورتبرداری، طبقه بندی ، کدگذاری وبایگانی پرونده ها طبق دستورالعمل های مربوط و احتیاجات شهرداری. ثبت خلاصه مشخصات وجریان نامه های وارده و صادره و پیگیری آنها و شماره آنها در دفاتر مربوطه. تفکیک و توزیع نامه ها برای ارجاع واحد اقدام کننده و پیگیری آنها . تهیه صورت مایحتاج اداری کارمندان و تدارک و توزیع آنها. تنظیم دفترآمارکارکنان. تهیه پیش نویس نامه ها و ماشین کردن آنها. ابلاغ دستورات شهرداربه کارکنان شهرداری. رسیدگی به فرمهای پر شده استخدامی بمنظور حصول اطمینان از صحت پاسخ آنها. تهیه پیش نویسهای استخدامی از قبیل پیش نویس احکام ، انتقال ، ترمیم حقوق ،مرخصی، معذوریت ، ترفیع وارتقاء واضافه کارو نظیرآن با اطلاع شهردار وبا رعایت قوانین و مقررات مربوط . تهیه پیش نویس خلاصه پرونده استخدامی و صورت برداری ازاوراق ، طبق دستورشهردار. رسیدگی به پیشنهادات وتقاضای واصله مربوط به اموراستخدام، تبدیل وضع استخدامی، ترفیع وارتقاء ، بازنشستگی وتعیین برقراری حقوق بازنشستگی ویا وظیفه و نظائرآن. انجام امورمربوط به تعاون، بیمه و رفاه کارگران. انجام اموراستخدام ومعرفی کارمندان واجد شرایط لازم جهت انجام مشاغل مورد نظر. پیش بینی احتیاجات پرسنلی شهرداری واقدام درمورد تامین این احتیاجات. مطالعه قوانین و مقررات استخدامی واظهارنظردرمورد نحوه اجرای قوانین ومقررات مورد عمل. اتخاذتدابیرلازم بمنظورپیشرفت وبهبود امورجاری. انجام کارهای مربوط به اصناف و پیشه وران. تهیه گزارشات موردلزوم جهت شهردار. تعیین محل کارخدمتگزاران وتعیین ساعات کشیک نگهبانان. نظارت بر انجام خدمات عمومی ساختمانها ازقبیل تامین روشنایی، سوخت، تلفن وغیره.
عمران و شهرسازیمسئول عمرانیمهندس اسحاق دهقانی بخشی از وظایف واحد شهرسازی یکی از مهمترین واحد های شهرداری واحد شهرسازی است که به طور کلی عمران وآبادانی شهر و کلیه امور شهرسازی ، ساختمانی تحت نظر آن انجام می شود . در شهرداریهای بزرگ معاون شهرسازی و در شهرداریهای کوچک مسئول شهرسازی عهده دار انجام این وظایف می باشد. صدور پروانه ساختمانی صدور گواهی عدم خلاف تمدید پروانه ساختمانی صدور گواهی پایان ساخت رسیدگی به امور تفکیک و افراز زمین صدور مجوز انشعاب آب ، برق و گاز (پاسخ استعلام اداره مربوطه جهت بلامانع بودن واگذاری انشعاب) صدور مجوز انجام معامله(پاسخ استعلام دفاتر ثبت اسناد و املاک جهت بلامانع بودن انجام معامله) در صورت عدم وجود واحد تملکات در شهرداری امور تملک جهت تعریض معابر و یا احداث معابر جدید و یا اراضی با کابری فضای سبز پیش بینی شده در طرح های جامع و هادی و اراضی مورد نیاز شهرداری به عهده این واحد است. در شهرداریها در صورت عدم وجود واحد تخلفات ساختمانی وظایف مربوط به آن (جلوگیری از تخلفات ساختمانی – تشکیل پرونده و ارجاع به کمیسیون ماده صد و کلیه امور مربوط به دبیرخانه کمیسیون ماده صد) به عهده این واحد است . بخشی از شرح وظایف واحد عمران بررسی و تعیین خط مشی برنامه های کلی به منظور تهیه طرحهای فنی و عمرانی نظارت کلی و ایجاد هماهنگی در امور مربوط به طرحهای عمرانی اعم از برنامه های جاری شهرداری یا طرحهای عمرانی خاص و زیر بنایی. نظارت بر حسن اجرای برنامه های مصوب عمرانی اعم از کوتاه مدت ، میان مدت و دراز مدت. مراقبت در تشکیل کمیسیونهای فنی و ایمنی و سایر کمیسیونهای خاص حوزه تحت نظارت و پیگیری مصوبات و تصمیمات متخذه در کمیسیونهای مذکور. انجام مکاتبات با مناطق و اشخاص حقیقی و حقوقی در زمینه امور فنی و عمرانی. برنامه ریزی و تهیه و تدوین ضوابط امور عمرانی و ابلاغ به مناطق. کنترل و نظارت بر کار پیمانکاران و نظارت در هنگام تحویل پروژه های مختلف به پیمانکاران. برنامه ریزی به منظور اجرای نقشه های تفصیلی تهیه شده در روی زمین. نظارت بر اجرای طرحها و پروفیلهای اجرایی خیابانها و انجام امور امانی و عمرانی. هماهنگ نمودن کلیه امور اجرایی واحد های عمرانی مناطق شهرداری. ایجاد هماهنگی لازم بین مناطق و واحد های ذیربط در خصوص حفاریهای پیاده روسازی، پروژه های ساختمانی شهرداری و … نظارت و کنترل بر عملیات پیمانکاران با توجه به نقشه ها و مشخصات فنی داده شده و بررسی صورت وضعیتها. نظارت بر تهیه طرحهای مربوط به امور فنی و ساختمانی و زیرسازی و برآورد هزینه های مربوطه. برنامه ریزی و ارائه طرحهای مربوط به پروژه های ساختمانی. نظارت بر اجرای طرحهای خیابان سازی و پیاده سازی و مرمت و تعمیر مستحدثات متعلق به شهرداری. برنامه ریزی و نظارت بر طراحی پروژه های عمرانی در قالب بودجه های مصوب. نظارت بر تهیه طرحهای مربوط به معابر سطح شهر اعم از سواره روها و پیاده روها. مطالعه و بررسی پیشنهادات مناطق در زمینه جمع آوری آبهای سطحی و تایید و برآورد و اولویت دار نمودن پروژه های آبهای سطحی. اقدام در تدوین برنامه زمانبندی پروژه ها و نظارت آنها بر اساس برنامه ها و ارائه گزارش به واحد های ذیربط. برنامه ریزی و هماهنگی در کمیسیونهای تحویل موقت و تحویل قطعی پروژه ها و تعمیر و نگهداری از پروژه های عمرانی.
عمران و شهرسازیمسئول شهرسازیمهندس صالح محمد پوربخشی از وظایف واحد شهرسازی یکی از مهمترین واحد های شهرداری واحد شهرسازی است که به طور کلی عمران وآبادانی شهر و کلیه امور شهرسازی ، ساختمانی تحت نظر آن انجام می شود . در شهرداریهای بزرگ معاون شهرسازی و در شهرداریهای کوچک مسئول شهرسازی عهده دار انجام این وظایف می باشد. صدور پروانه ساختمانی صدور گواهی عدم خلاف تمدید پروانه ساختمانی صدور گواهی پایان ساخت رسیدگی به امور تفکیک و افراز زمین صدور مجوز انشعاب آب ، برق و گاز (پاسخ استعلام اداره مربوطه جهت بلامانع بودن واگذاری انشعاب) صدور مجوز انجام معامله(پاسخ استعلام دفاتر ثبت اسناد و املاک جهت بلامانع بودن انجام معامله) در صورت عدم وجود واحد تملکات در شهرداری امور تملک جهت تعریض معابر و یا احداث معابر جدید و یا اراضی با کابری فضای سبز پیش بینی شده در طرح های جامع و هادی و اراضی مورد نیاز شهرداری به عهده این واحد است. در شهرداریها در صورت عدم وجود واحد تخلفات ساختمانی وظایف مربوط به آن (جلوگیری از تخلفات ساختمانی – تشکیل پرونده و ارجاع به کمیسیون ماده صد و کلیه امور مربوط به دبیرخانه کمیسیون ماده صد) به عهده این واحد است . بخشی از شرح وظایف واحد عمران بررسی و تعیین خط مشی برنامه های کلی به منظور تهیه طرحهای فنی و عمرانی نظارت کلی و ایجاد هماهنگی در امور مربوط به طرحهای عمرانی اعم از برنامه های جاری شهرداری یا طرحهای عمرانی خاص و زیر بنایی. نظارت بر حسن اجرای برنامه های مصوب عمرانی اعم از کوتاه مدت ، میان مدت و دراز مدت. مراقبت در تشکیل کمیسیونهای فنی و ایمنی و سایر کمیسیونهای خاص حوزه تحت نظارت و پیگیری مصوبات و تصمیمات متخذه در کمیسیونهای مذکور. انجام مکاتبات با مناطق و اشخاص حقیقی و حقوقی در زمینه امور فنی و عمرانی. برنامه ریزی و تهیه و تدوین ضوابط امور عمرانی و ابلاغ به مناطق. کنترل و نظارت بر کار پیمانکاران و نظارت در هنگام تحویل پروژه های مختلف به پیمانکاران. برنامه ریزی به منظور اجرای نقشه های تفصیلی تهیه شده در روی زمین. نظارت بر اجرای طرحها و پروفیلهای اجرایی خیابانها و انجام امور امانی و عمرانی. هماهنگ نمودن کلیه امور اجرایی واحد های عمرانی مناطق شهرداری. ایجاد هماهنگی لازم بین مناطق و واحد های ذیربط در خصوص حفاریهای پیاده روسازی، پروژه های ساختمانی شهرداری و … نظارت و کنترل بر عملیات پیمانکاران با توجه به نقشه ها و مشخصات فنی داده شده و بررسی صورت وضعیتها. نظارت بر تهیه طرحهای مربوط به امور فنی و ساختمانی و زیرسازی و برآورد هزینه های مربوطه. برنامه ریزی و ارائه طرحهای مربوط به پروژه های ساختمانی. نظارت بر اجرای طرحهای خیابان سازی و پیاده سازی و مرمت و تعمیر مستحدثات متعلق به شهرداری. برنامه ریزی و نظارت بر طراحی پروژه های عمرانی در قالب بودجه های مصوب. نظارت بر تهیه طرحهای مربوط به معابر سطح شهر اعم از سواره روها و پیاده روها. مطالعه و بررسی پیشنهادات مناطق در زمینه جمع آوری آبهای سطحی و تایید و برآورد و اولویت دار نمودن پروژه های آبهای سطحی. اقدام در تدوین برنامه زمانبندی پروژه ها و نظارت آنها بر اساس برنامه ها و ارائه گزارش به واحد های ذیربط. برنامه ریزی و هماهنگی در کمیسیونهای تحویل موقت و تحویل قطعی پروژه ها و تعمیر و نگهداری از پروژه های عمرانی.
اصنافکارمندخوله غنی
اصنافمسئول امور اصنافمحسن کمالیشرح وظایف واحد اصناف صدور اخطاریه به واحدهای صنفی سطح شهر ارائه فرم درخواست تسویه عوارض کسبه جهت تشکیل پرونده بازدید ملکی و صنفی استعلام از واحد شهرسازی و ساختمانی صدور فیش جهت پرداخت عوارض کسب و پیشه ساماندهی صنف مزاحم شدن ارجاع پرونده های تجاری بدهکار از واحد اجرائیات به واحد اصنافی جهت صدور اخطاریه باری مراجعه مالک به شهرداری جهت تعیین تکلیف مکاتبه با ارگانهای ذیربط اخطاریه و پلمپ واحدهای فنی که فاقد کاربری و تجاری باشند صدور اخطاریه به واحدهای صنفی که به نحوی ضوابط و مقررات شهرداری را رعایت ننمایند تهیه مدارک لازم جهت طرح در کمسیون نظارت
روابط عمومیسرپرست واحد روابط عمومیفاطمه دادی خواه
اصنافکارمند امور اصنافمحمدفاروق رحمانزاده
اصنافکارمند امور اصنافعلی محمدزاده
اصنافکارمند امور اصناف حسین پرگر
امور شهریمسئول خدمات شهری محمد نبوی راد
حمل و نقلمسئول سازمان حمل و نقلنادر صالحی
امور مالی و حسابداریمسئول امور مالیطاهره ماهیگیر قویدل
حقوقیمسئول امور حقوقیمحمود فیروزی
املاک و قراردادهاکارشناس امور قراردادهافوزیه درویشی
املاک و قراردادهاکارشناس امور املاکلیلا صفار