مشکلات بافت قدیم قشم برطرف می شود

مشکلات بافت قدیم قشم برطرف می شود

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر قشم، دوشنبه ۲۶اردیبهشت ۱۴۰۱، سی و هفتیمن جلسه شورای اسلامی شهر قشم با حضور مدیرعامل و جمعی از معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد، شهردار و جمعی از مدیران شهرداری قشم برگزار شد.

حاج حبیب بازماندگان قشمی در این نشست گفت: امروز با تعامل و همکاری خوب بین سازمان منطقه آزاد و شورای شهر بسیاری از کارهای برزمین مانده در حوزه شهری در حال انجام است.

رئیس شورای اسلامی شهر قشم ادامه داد: بازگشایی و بهسازی معابر، بکارگیری معماری سنتی برای زیباسازی سیما منظر شهری و حذف مسیر عبور خودرویی میدان امام(ره) تا میدان پاسداران از طرح‌هایی است که با جدیت در حال پیگیری است.

وی اظهار کرد: حل مشکل محله چابهار به منظور پیشگیری از جاری شدن سیلاب، احداث ترمینال مسافربری، جمع آوری خودروهای فرسوده رها شده در سطح شهر و رفع سد معبر توسط تعمیرگاه‌های خودرو از مهمترین پروژه هایی است که توسط شهرداری و شورای شهر در حال انجام است.

ادامه این جلسه  مریم خادمی نایب رییس،  بی بی مریم پیرزنده، احمد شب تاریانی، محمدرضا اسلامی از اعضای شورای اسلامی شهر قشم و میرداد میردادی شهردار قشم به ایراد سخنرانی و بحث و تبادل نظر با افشار فتح الهی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم پرداختند.

پس از برگزاری این جلسه آیین کلنگ زنی احداث و توسعه شبکه آب و فاضلاب  بافت قدیم شهر قشم با حضور افشار فتح الهی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، حبیب بازماندگان قشمی رییس شورای شهر قشم، میرداد میردادی شهردار شهر قشم و جمعی از معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد و اعضای شورای شهر قشم در یکی از محلات قدیمی قشم برگزار شد.

طی این نشست تفاهم نامه احداث و توسعه شبکه آب شهری و فاضلاب محلات بافت قدیم قشم به ارزش بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال منعقد شد و بعد از آن آیین کلنگ زنی آغاز عملیات اجرایی برگزار شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با تشریح این طرح اجرایی گفت: ۱۲ هزار مشترک موجود در بافت قدیم از این نوسازی بهره‌مند می شوند و اصلاح شبکه توزیع آب و احداث شبکه جمع‌آوری فاضلاب در بافت قدیم شهر قشم با اعتبار ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تا پایان امسال انجام می شود.

وی اعلام کرد: در مرحله نخست این پروژه با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال تا چهار ماه آینده ۱۸ کیلومتر شبکه توزیع آب بهسازی و ۱۶ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب احداث می شود.

فتح الهی توضیح داد: در مرحله اول این پروژه ۱۸ کیلومتر شبکه توزیع آب بهسازی و ۱۶ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب احداث می شود.

انتهای پیام/.

نوشته های مرتبط